Partner serwisu
Intermodal i logistyka

DB Cargo: Mniej węgla, więcej pociągów na południe. Pandemia zmienia rynek

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
18-10-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
DB Cargo: Mniej węgla, więcej pociągów na południe. Pandemia zmienia rynek
fot. Andreas Nagel, lic. CC BY 3.0Lokomotywa DB Cargo Polska
Pandemia zmieniła sytuację polskich przewoźników towarowych, ale obserwowane obecnie trendy rynkowe pojawiły się wcześniej niż koronawirus – to najważniejszy wniosek z wystąpienia Pawła Pucka z zarządu DB Cargo Polska na tegorocznym Pomorskim Kongresie Transportu Intermodalnego. Mówił on także o nowych rynkach dla polskich przewoźników, które wiążą się z obsługą relacji na południe Europy.

– Jeszcze przed pandemią obserwowaliśmy sytuację, w której przewozy ładunków masowych i węgla spadały – mówił podczas Pomorskiego Kongresu Transportu Intermodalnego Paweł Pucek, członek zarządu ds. sprzedaży DB Cargo Polska. Tłumaczył to zmniejszaniem się krajowej produkcji energii elektrycznej przy porównywalnym poziomie konsumpcji i zwiększonym imporcie. Przyznał jednocześnie, że pojawienie się koronawirusa istotnie zmieniło sytuację na krajowym rynku towarowych przewozów kolejowych.

Pandemia nie tylko zamknęła pewne rynki, ale i otworzyła nowe

Wskazywał, że podczas spowolnienia gospodarczego ucierpiały branże przemysłu ciężkiego, m.in. hutnictwo, co przekłada się na spadek zapotrzebowania na transport niektórych surowców, np. węgla, koksu czy stali. – Jeśli chodzi o grupę DB, najbardziej zabolał nas spadek przewozów dla branży automotive – stwierdził. Także polska spółka niemieckiego koncernu prowadziła wcześniej wiele pociągów przewożących nie tylko gotowe samochody na wagonach-platformach, ale też różnego rodzaju podzespoły zapakowane w kontenery.

– Widoczne są jednak również zmiany pozytywne – zastrzegł przedstawiciel DB Cargo Polska. W okresie pandemii przewozami kolejowymi zainteresowali się bowiem nadawcy, którzy wcześniej korzystali wyłącznie z usług operatorów drogowych. – Mówię tu przede wszystkim o przewozach na południe Europy. Za wyjątkiem ładunków masowych transport kolejowy za naszą południową granicę nie miał szczególnie mocnej pozycji, jeśli porównamy sytuację z granicą zachodnią – ocenił.

Z Chin na Węgry czy do Włoch przez Polskę

Paweł Pucek mówił, że rozmowy z nowymi klientami rozpoczęły się, kiedy samochody ciężarowe utknęły na granicach w kolejkach do badań związanych z epidemią. – Transporty kontenerów czy innych dóbr z Dalekoego Wschodu przez Polskę na Węgry, do Włoch czy Austrii były sporadyczne. Teraz się okazało, że to może być ciekawy kierunek dla takich przewoźników jak my. Zobaczymy, czy te eksperymenty wytrzymają próbę czasu – zastanawiał się.

Tłumaczył bowiem, że ostateczna decyzja o powrocie do poprzednich łańcuchów logistycznych bądź dalszym wykorzystywaniu kolei będzie wynikać z rachunku ekonomicznego nadawców, którzy wezmą pod uwagę koszt i czas transportu. Tymczasem możliwości infrastrukturalne kolei są ograniczone. – Mamy na pewnych korytarzach wąskie gardła, których w najbliższym czasie nie przeskoczymy. Pewne punkty na naszych korytarzach pod względem zdolności przewozowej są już zamknięte i nie pojedzie tam nic więcej niż obecnie – podkreślał członek zarządu DB Cargo Polska.
Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jak obecnie radzi sobie branża transportowa

Biznes i przemysł

Jak obecnie radzi sobie branża transportowa

Magdalena Chajzler 13 lipca 2022

Grupa Lufthansy odwoła 33 tysiące lotów. Inne linie również anulują

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

DB Cargo Polska podpisało umowę z Veolia Energia Łódź

Intermodal i logistyka

DB Cargo Polska podpisało umowę z Veolia Energia Łódź

inf. pras 02 listopada 2021

Kolej towarowa przetrwała pandemię. Jak wspierać ją dalej?

Intermodal i logistyka

Pozostałe z wątku:

Jak obecnie radzi sobie branża transportowa

Biznes i przemysł

Jak obecnie radzi sobie branża transportowa

Magdalena Chajzler 13 lipca 2022

Grupa Lufthansy odwoła 33 tysiące lotów. Inne linie również anulują

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

DB Cargo Polska podpisało umowę z Veolia Energia Łódź

Intermodal i logistyka

DB Cargo Polska podpisało umowę z Veolia Energia Łódź

inf. pras 02 listopada 2021

Kolej towarowa przetrwała pandemię. Jak wspierać ją dalej?

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5